søndag 9. oktober 2011

Matpakke

En nordmann, en danske og en svenske jobbet på en byggeplass. Da det er tid for lunsj befinner de seg på stilaset i 20. etasje, så de slår seg ned der og finner fram matpakkene sine.
- Hvis det er makrell i tomat, så hopper jeg ut, sa nordmannen.
Han åpnet matpakken og oppdaget brødskiven med makrell i tomat, og så hoppet han utfor.
- Hvis det er ostesmørbrød, så hopper jeg og ut, sa dansken.
Han åpnet matpakken sin og fant sitt ostesmørbrød, så hoppet også han utfor.
- Hvis det er leverpostei, så hopper jeg også, sa svensken.
Svensken åpnet matpakken sin og oppdaget brødskiven med leverpostei, så hoppet han og utfor.

Litt senere møttes de tre enkene etter nordmannen, dansken og svensken.
- Jeg skjønner det ikke, jeg trodde han elsket makrell i tomat, sa den norske damen.
- Jeg forstår heller ingen ting. Mannen min har alltid vært glad i ostesmørbrød, sa den svenske damen.
- Jeg skjønner i hvert fall ingen ting, sa den svenske enken. - Han smurte matpakken selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar